Sony PlayStation: Αφιέρωμα στο πιο επιτυχημένο Brand κονσολών βιντεοπαιχνιδιών

Πριν κυριαρχήσει στον κόσμο του gaming, η PlayStation πέρασε από χίλια μύρια κύματα μέχρι να εγκαθιδρυθεί στη βιομηχανία και από αουτσάιντερ να μετατραπεί στον κολοσσό που όλοι ξέρουμε σήμερα.

Το Geek Cultura μετά από έρευνα σας παρουσιάζει την ιστορία της επαναστατικής κονσόλας που άλλαξε για πάντα τον κόσμο του gaming.

Μετά το τέλος του ΄Β Παγκοσμίου Πολέμου, η εταιρεία Sony μεταξύ άλλων, προσπαθεί να βοηθήσει τους Ιάπωνες να ανοικοδομήσουν την πατρίδα τους και να σταθούν στα πόδια τους μετά το χάος και τον όλεθρο που τους προκάλεσε ο πόλεμος.

Αρχικά η εταιρεία ξεκίνησε να κατασκευάζει κασετόφωνα. Καινοτόμα προϊόντα όπως την επαναστατική φορητή συσκευή μουσικής Walkman, βοηθούν την Sony να εγκαθιδρυθεί ως μια από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες ηλεκτρονικών συσκευών.

walkman1_1436143i

Στο μεταξύ η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών αναπτύσσεται ραγδαία με την Nintendo και την Sega να κυριαρχούν στο ξεκίνημα της δεκαετίας του 1990. Η Sega παρουσιάζει το τότε καινοτόμο Sega CD που έδινε τη δυνατότητα στα παιχνίδια να έχουν μεγαλύτερη χωρητικότητα, έτσι η Nintendo απευθύνεται στη Sony για να παράξουν σε συνεργασία μια αντίστοιχη κονσόλα για να το ανταγωνιστεί.

Η Sony τότε δεν αποτελούσε εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών, αλλά είχε ξανασυνεργαστεί με τη Nintendo στο SNES όπου τοποθέτησε στην κονσόλα τσιπ για τον στερεοφωνικό ήχο.

Αν και αρχικά σκέφτονταν για μια εξωτερική περιφερική συσκευή που θα συνδεόταν με το SNES, εντούτοις κατέληξαν σε μια νέα κονσόλα με ενσωματωμένο το CD Drive η οποία θα ονομαζόταν PlayStation με τη Sony να έχει τα δικαιώματα. Η Sony αναθέτει το project στον δημιουργικό και ενεργητικό Ken Kutaragi, ο οποίος θεωρείται ως ο «πατέρας» του PlayStation.

nintendo-playstation-spot3

Ωστόσο η Nintendo άρχισε να κάνει δεύτερες σκέψεις και εν τέλει υποχώρησε από το project, καθώς η Sony θα είχε όλο τον έλεγχο της παραγωγής και δημιουργίας των CD, αποκομίζοντας και το μεγαλύτερο μερίδιο των εσόδων. Η Nintendo προσεγγίζει την Philips για να συνεργαστούν σε κάτι ανάλογο. Το γεγονός αυτό εξόργισε τους ανθρώπους της Sony αφού θεωρήθηκε ως προδοσία της συμφωνίας τους.

Ο Kutaragi έπεισε τους προϊστάμενους του να μην εγκαταλείψουν τον τομέα και να προχωρήσουν στην δημιουργία του δικού τους συστήματος. Αφού πήρε την έγκριση, προχώρησε την ιδέα δημιουργίας μιας πρωτοποριακής κονσόλας. Αρχικά η συσκευή προοριζόταν να υποστηρίζει CD και κασέτες του SNES και το 1992 παράχθηκαν 200 PlayStation αυτής της έκδοσης, ωστόσο σύντομα σταμάτησε η παραγωγή τους. Το 1993 η Sony ανακοινώνει ότι κατασκευάζει μια νέα παιχνιδοκονσόλα 32-bit με την ονομασία PlayStationX (PSX).

Οι φόβοι για αποτυχία υπάρχουν αφού η Sony ήταν άπειρη στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών και ο κόσμος του gaming βλέπει με σκεπτικισμό τη νέα κονσόλα. Επίσης για να έμπαινε σφήνα μια τρίτη εταιρεία βιντεοπαιχνιδιών ανάμεσα σε Nintendo και Sega που κυριαρχούσαν, θα έπρεπε να κάνει κάτι το φανταστικό. Η Sony όμως γνώριζε ότι δεν θα είναι εύκολη υπόθεση ο δρόμος προς την επιτυχία.

Η κονσόλα του μέλλοντος όπως την σχεδίασαν εκτός από το CD Rom, θα είχε και αρκετά άλλα πλεονεκτήματα όπως το ότι θα υποστήριζε τρισδιάστατα γραφικά, θα είχε γρήγορη ταχύτητα και θα έδινε την ευχέρεια στους προγραμματιστές να δημιουργήσουν τα παιχνίδια τους με μεγαλύτερη γκάμα εργαλείων.

Ωστόσο το Hardware από μόνο του δεν εξασφάλιζε την επιτυχία αν δεν υπήρχαν διαθέσιμα παιχνίδια. Η Nintendo είχε τον Shigeru Miyamoto, τον δημιουργό των πιο επιτυχημένων της σειρών όπως Donkey Kong, Mario, The Legend of Zelda. Η Sega από την άλλη είχε της επιτυχίες της από τα Arcade συστήματα. Έτσι η Sony ξεκίνησε την καμπάνια της σε προγραμματιστές και εκδότες προωθώντας την κονσόλα της με τα τρισδιάστατα γραφικά. Αρχικά πολλοί προγραμματιστές δεν την είδαν με καλό μάτι καθώς ήταν μια νέας τεχνολογίας 3D κονσόλα, την εποχή που ακόμα αρκετές εταιρείες έκαναν 2D παιχνίδια και δεν θα μπορούσαν να αντεπεξέλθουν οικονομικά στη δημιουργία 3D παιχνιδιών.

Ένα παιχνίδι που βοήθησε τη Sony πολύ ήταν το Virtua Fighter το οποίο αξιοποιούσε στο έπακρο τα τρισδιάστατα γραφικά του συστήματος. Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι το συγκεκριμένο παιχνίδι δημιουργήθηκε από την Sega. Όταν πλέον φάνηκε ότι τα τρισδιάστατα γραφικά μπορούν να εφαρμοστούν και σε άλλα είδη βιντεοπαιχνιδιών, εταιρείες άρχισαν να τρέχουν προς τη Sony για να δημιουργήσουν παιχνίδια για το PlayStation. Στόχος της Sony ήταν να συνεργαστεί με όσο το δυνατό περισσότερους εκδότες και να εξασφαλίσει δημοφιλή franchises.

Τον Δεκέμβριο του 1994 η Sony κυκλοφορεί το PlayStation στην Ιαπωνία και η αμέσως γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Ακολουθούν Αμερική και Ευρώπη με μια πρωτοποριακή στρατηγική προσέγγιση μάρκετινγκ από τη Sony επικεντρωμένη προς το μεγαλύτερο ηλικιακά κοινό που θέλει να ξανανιώσει έφηβο. Τον Σεπτέμβριο του 1995 κυκλοφορεί στην Αμερική και ξεπέρασε τις προσδοκίες καθώς όλοι ήταν ενθουσιασμένοι με την κονσόλα.

Το δυνατό του hardware και τα αποκλειστικά δικαιώματα σημαντικών τίτλων βιντεοπαιχνιδιών, πολλαπλασιάζουν τις πωλήσεις του PlayStation. Τίτλοι όπως Ridge Racer, Battle Arena Toshinden, Crash Bandicoot γίνονται τεράστιες επιτυχίες και αφήνουν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην ιστορία του PlayStation.

Το PlayStation νικά κατά κράτος τους ανταγωνιστές του σε σημείο που οι έμποροι λιανικής αγοράς δεν είχαν αρκετά τεμάχια για να ικανοποιήσουν την μεγάλη ζήτηση. Ούτε οι ίδιοι οι άνθρωποι της Sony δεν περίμεναν τόσο τεράστια επιτυχία.

Η κονσόλα άλλαξε για πάντα τον κόσμο του gaming όπως τον ξέραμε και αποτέλεσε επανάσταση για τη βιομηχανία. Πριν κυκλοφορήσει το PlayStation, το gaming αντιμετωπιζόταν ως παιχνίδι για μικρά παιδιά. Ωστόσο με την έλευση του PlayStation έγινε μια διαδραστική, ψυχαγωγική ασχολία για όλες τις ηλικίες.

Από αουτσάιντερ, μέσα σε δύο χρόνια κατόρθωσε να κυριαρχήσει στην αγορά. Πέραν των 35 εκατομμυρίων κονσολών του πρώτου PlayStation έχουν πωληθεί στην Αμερική.

playstation20

Η Sony παραμένει μέχρι και σήμερα οδηγός στον τομέα του gaming. Ακολούθησε το εκπληκτικό PlayStation 2 (PS2) το 1999 με ενσωματωμένο DVD-RΟΜ που είχε περισσότερες από 155 εκατομμύρια πωλήσεις ανά το παγκόσμιο, γεγονός που αποτελεί και παγκόσμιο ρεκόρ πώλησης κονσόλας στην ιστορία. Το PS2 είχε αποκλειστικούς τίτλους  εξαιρετικών παιχνιδιών όπως Grand Theft Auto, God of War και Gran Turismo και συνολικά πέραν των 10,000 επιλογών σε παιχνίδια.

Η Sony εισχώρησε και στο χώρο των φορητών κονσολών βιντεοπαιχνιδιών με το PSP το 2004. Το 2005 ανακοίνωσε το PlayStation 3 (PS3) με τις καινοτομίες του οπτικού Blu-ray δίσκου, υποστήριξη HDMI, PlayStation Network και PlayStation Store όπου ο παίκτης μπορεί να δοκιμάσει demos παιχνιδιών ή και να αγοράσει ψηφιακά τα παιχνίδια. Επίσης έκαναν την εμφάνιση τους και οι Move Motion Controllers προσφέροντας μεγαλύτερη διασκέδαση στους παίκτες. Το 2011 κυκλοφόρησε το PS Vita, μια πιο αναβαθμισμένη φορητή παιχνιδοκονσόλα. Το 2013 ανακοινώθηκε το PlayStation 4 (PS4) με τα εκπληκτικά του γραφικά, τον καλύτερο μοχλό κονσόλας PlayStation και τις πιο πολλές πωλήσεις κονσόλας στο λανσάρισμα της αφού οι προπαραγγελίες του έφτασαν το 1 εκατομμύριο. Το 2016 παρουσίασε το PlayStation VR όπου υλοποίησε το όνειρο της εικονικής πραγματικότητας που είχε ο κάθε gamer.

gif-02

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s