Captain Power 1987 ένα αφιέρωμα στο αύριο

SPOILERS και δεν εννοώ αμαξιού!

POWER ON!

Η ιστορία αφορά το τι γίνεται στην Γη μετά τους metal wars (που ναι θυμίζει κάτι άλλο, πχ Megadeth vs Metallica, αλλά όχι) στο οποίο οι άνθρωποι χάνουν από τις μηχανές. Από τις στάχτες λοιπόν του πολιτισμού το 2146  (τουλάχιστον δεν είναι το 2020) έρχεται ο «Καπετάνιος Δύναμης» και οι στρατιώτες του μέλλοντος, που είναι σούπερ πολεμιστές λόγω στολών που τις έχουν μεν πάνω τους, αλλά δεν φαίνονται αν δεν κάνουν POWER ON!

Για το αφιέρωμα, πέρα από την σειρά με τα επεισόδια, είδα τις 3 βιντεοκασέτες με τις «interactive» ασκήσεις μάχης (το κείμενο μου με τα links είναι πιο interactive) και φυσικά τα 4 μουσικά βίντεο κλιπ (POWER ON P P P POWER ON! ON! ON!). Παρακολούθησα και ένα αφιέρωμα για την σειρά, παραγωγής 2012 με διάρκεια 1,5 ώρα. Επίσης, υπάρχει και μια τηλεταινία που θεωρητικά είναι origin story, το “Captain Power: The Beginning”, αλλά δεν περιέχει νέο υλικό πατά μόνο συραμμένα μέρη από τα επεισόδια. Όλα αυτά μπορείτε να τα βρείτε και στο YouTube.

Τέλος είδα και ένα promo για να κάνουν pitch in την σειρά, το οποίο ήταν πολύ καλό και τα γραφικά ανέλπιστα καλά, πιο καλά από της σειράς! Πιο πολύ γράφω για αυτό, γιατί εκεί υπήρχε ένα έξτρα μέλος, ο «aqua force man κάτι». Ο συγκεκριμένος, φάνηκε σύντομα ότι είναι για τον … trash bin, αφού το μόνο που έκανε ήταν να βγαίνει δύο – τρείς φορές ξαφνικά από το νερό (και μάλιστα μια φορά και σε αργή κίνηση).

Νομίζω ότι οι ομοιότητες με το Terminator είναι παραπάνω από τυχαίες. Ας μην ξεχνάμε την άνοδο τον υπολογιστών και των ημιαγωγών το 1987, την απαρχή των μετα-υλικών γενικότερα και του cyber world wide web, με το οποίο θα γινόταν χαμός μερικά χρονάκια. Απορώ πως δεν επαναστάτησαν πραγματικά οι μηχανές! Τυχαίο που δεν μπορούμε να τρέξουμε τα ρολόγια των υπολογιστών πέρα από το 2000; Τυχαίο που ενώ ήταν άντρας λεγόταν He Man; Τυχαίο που οι γυναίκες φορούσαν βάτες; Η εποχή των μηχανών πλησίαζε…

Υπάρχει ένας κεντρικός κακός, ο Lord Dread, που είναι κάτι σαν τον Vader σε χαρακτήρα, αλλά παράλληλα είναι κάτι σαν Borg. Οι δημιουργοί της σειράς υποστηρίζουν, μάλιστα, ότι οι του Star Trek το αντέγραψαν και το έβαλαν στο Star Trek, που οκ βγάζει κάποιο νόημα καθώς μοιάζουν αρκετά. Και εξωτερικά (μηχανήματα συν άνθρωπος), αλλά και εσωτερικά, καθώς υπάρχει μια ομάδα σκέψεων, η Μηχανή, που περιλαμβάνει τα σούπερ ρομπότ, τον overmind, τον Lord Dread, κακούς κλπ.

05 - Paraiah.mp4_snapshot_05.04

Σαν τίτλος ακούγεται πολύ χάλια, ακόμη και για το 1987.  Η αλήθεια είναι ότι προσπάθησαν να συνδυάσουν το ενήλικο κοινό με το παιδικό και απέτυχαν. Ο λόγος που απέτυχαν είναι ότι η σειρά ήταν πολύ μπροστά από τον καιρό της. Επίσης, τότε δεν υπήρχε η λογική του σήμερα «αφού είναι ζόμπι που σκοτώνονται και όχι άνθρωποι δεν είναι αληθινή βία». Μια λογική που ακολουθείται πολύ στο Walking Dead, για παράδειγμα. Έτσι, για τους ενήλικες όλα φάνηκαν, αρχικά, κάπως παιδικά: τα κοστούμια (POWER ON!), τα ονόματα των στρατιωτών (πχ ο πιλότος λεγόταν pilot) και άλλα πολλά. Πέρα όμως από αυτά, η σειρά μόνο παιδική δεν ήταν, ειδικά λόγω του σεναρίου, με τα ενήλικα θέματα (φλερτ, έρωτας, ουσίες και οινοπνεύματα, προδοσίες, εκρήξεις, βία κτλ) να παίζουν συνεχώς.

Για την σειρά βγήκαν αρκετά παιχνίδια από την ματέλ, με τα πιο διάσημα να είναι: Ένα αεροσκάφος σε μαύρο (κακό) ή άσπρο (καλό), φιγούρες, η βάση των καλών και ένας θρόνος για την φιγούρα Captain Power.

Τα παιχνίδια πέρα από τις φιγούρες, αλληλοεπιδρούσαν με τα επεισόδια της σειράς. Έτσι, τα σκάφη ήταν και light guns και στα επεισόδιά υπήρχαν φωτεινές επιφάνειες στους κακούς από τις οποίες μάζευες hit points. Όταν σκόπευες με αυτά. To ίδιο και από τις κασέτες VHS. O θρόνος του Captain Power φωτιζόταν κάθε φορά που στα επεισόδια ακουγόταν POWER ON και, παράλληλα, αν υπήρχε κακό αεροσκάφος, στοχεύοντας με το light gun κοντά στην λάμψη εκτοξευόταν ο πιλότος. Μιλάμε για ματέλ στα καλύτερα της!

Επίσης, ήταν και η πρώτη σειρά με CGI και όχι ζωγραφιές. Τα CGI της σειράς είναι πολύ καλά, όχι μόνο για τότε αλλά και για τώρα, όσο απίστευτο και να ακούγεται! Καλά, πλάκα κάνω, μιλάμε για το 1987, προφανώς είναι τραγικά! Δεν έχουν καν δεύτερη επεξεργασία για texture mapping, γιατί πολύ απλά δεν είχε βγει ακόμη η τεχνολογία. Μέχρι και το Word 97 έχει καλύτερα γραφικά. Περιμένω κάποιος να πάει στο word του και να γράψει captain power και να το κάνει screen shot…

09 - And Study War No More.mp4_snapshot_01.57

Αν κι η παραγωγή του δεύτερου κύκλου ήταν έτοιμη, δεν προχώρησε ποτέ γιατί η Ματέλ δεν έβγαλε τα χρήματα που περίμενε από το παιχνίδι. Τα επεισόδια ήταν πολύ ακριβά (λόγω CGI) , με το κόστος να αγγίζει το ένα εκατομμύριο δολάρια ανα επεισόδιο! Ναι! 1 εκατομμύριο το 1987! Τόσο έκαναν τα επεισόδια κάπου το 2005 ( πχ Lost) και ήταν και ακριβά! Ο δεύτερος κύκλος θα μετέτρεπε τον υπεύθυνο Captain Power σε αλάνι διψασμένο για εκδίκηση (και POWER ON γκομενάκια, λέω εγώ τώρα…).

Σε ένα επεισόδιο πάνε σε μια κακόφημη περιοχή για να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στο ίντερνετ, το μέλλον είναι τώρα, εννοείται ότι μπαίνει ολόκληρος στο cyber web. To matrix αντιγράφει Captain Power; Τι ιδέα είχαν για το ιντερνέτ; Τι τους είχαν πει; Ποιος πήρε σοβαρά ταινίες σαν το Lawnmower man; Και ακόμη πιο σημαντικό, γιατί βγήκε και νούμερο 2;

11 - Flame Street.mp4_snapshot_09.46

Τα απλά ρομπότ στρατιώτες κάνουν σχόλια σε σαν άνθρωποι, κινούνται σαν άνθρωποι, χτυπιούνται σαν άνθρωποι, αλλά πηδάνε από εκρήξεις σαν κασκαντέρ. Ο ανθρώπινος στρατός των κακών και οι στολές τους είναι αντιγραφή από ναζί, οπότε το χάρηκα πολύ που τους ανατινάζανε. Μακάρι να είχαν και έμβλημα καμιά φουτουριστική πιξελιασμένη σβάστικα και να ανατινάζονταν μαζί της.

08 - Ferryman.mp4_snapshot_06.25

Oι σούπερ κακοί κάνουν digitization τους ανθρώπους και, βασικά, πόσο χάλια να είναι άμα είσαι digitized; Ειδικά εάν είσαι μέρος ενός hologram ή κάτι ανάλογο τέλος πάντων. Φανταστείτε ότι κατά τη διαδικασία υποφέρανε, φώναζαν «ααααααααα» και έβγαιναν χρώματα (χαρούμενα).

06 - A Fire in the Dark.mp4_snapshot_03.52

Η σειρά πρέπει να έχει επηρεάσει και το mass effect, αφού αναγνώρισα ατάκες τύπου “We are legion” και ονόματα όπως Overmind (Overlord).  Η επιρροή στο Mass Effect βοηθάει λόγω της αμερικανοκαναδικής παραγωγής  και φαίνεται και από κάτι «αμπούτ» που ξεφεύγουν στους ηθοποιούς. Έχει και ένα τύπο που μιλάει παράξενα σαν τον Arnold, φορτωμένο με όπλα, σαν τανκ ένα πράμα, που φυσικά και τον λένε Tank.

Έχει Cyber punk στοιχεία, είναι χαρακτήρας γκρι (ούτε κακός ούτε καλός) όποτε η σκέψη τους πρέπει να ήταν «Οκ, άρα πρέπει να έχει παράξενο μαλλί. Να βάλουμε 23 λακ να γουστάρουμε και πέτσινα! Πόσο γκρι χαρακτήρας του 2099 φαίνεται ρε φίλε!»

18 - Freedom One.mp4_snapshot_07.16

Άλλο ένα στοιχείο που πρόσεξα είναι ότι η σειρά είχε συντριπτικά περισσότερους κεντρικούς αντρικούς χαρακτήρες και όσοι γυναικείοι υπήρχαν, είχαν είτε ρόλο προδότη είτε αδύναμου ανθρώπου. Υπάρχει μόνο ένας μη λευκός χαρακτήρας, ο οποίος συνήθως κάνει αστεία, άρα λογικά και το Lethal Weapon αντιγράφει POWER ON! ε, συγγνώμη Captain Power! Στην κεντρική καρτέλα στην αρχή φαίνεται τελευταίος ο μη άσπρος και μετά ακολουθούν οι μη μαύροι.

04 - Final Stand.mp4_snapshot_12.39

Η σειρά ήταν τόσο μπροστά από την εποχή της που υπάρχει comic relief και από την πλευρά των κακών. Ο Lucky βγάζει αρκετό γέλιο, που είναι ο Lucky (το παιδί για όλες τις δουλειές) που υπηρετεί τον Lord Dread, που όμως είναι sneaky- sneaky και υπηρετεί πάνω από όλα τα συμφέροντα της Μηχανής ως καρφί δηλαδή. Όπου καρφί: σπιούνος, ρουφιάνος, εφιάλτη, κατάσκοπο, χαφιέ, προδότη, καταδότη, πληροφορητή, πληροφοριοδότης, ειδοποιητής και, γιατί όχι, δελεαστής (σιγά μην το ήξερες το τελευταίο!).

08 - Ferryman.mp4_snapshot_20.21

Και τι μας επιφυλάσσει το μέλλον; Ελπίζω κάτι καλύτερο από αυτό που φαίνεται τόσο φτηνιάρικό και ετοιμάζεται από το 2016, αλλά για να δούμε, το POWER ON ε, η ελπίδα πεθαίνει τελευταία.

Πέρα από όλα αυτά, ένα θέμα που υποσυνείδητα ασχολείται η σειρά είναι η σχέση μας με το θάνατο, αλλά όχι μέσα από ένα αναχρονιστικό μοντέλο μιας σειριακής σχέσης. Δεν δέχεται καν την σχέση του εκφυλισμού και της τελικής έκφανσης, αλλά την θεωρεί σαν μια αδιάλειπτη εκφυλισμένη διαδικασία που είναι μη φυσική.  Τίθεται ένα απλό ερώτημα: Τι θα γινόταν εάν μπορούσαμε να απολαμβάνουμε την αθανασία μέσω της τεχνολογίας. Κατά τη σειρά λοιπόν, θα δημιουργούσε  ένα δίλημμα πιο καίριο και από τον ίδιο το θάνατο, αφού η αθανασία θα άλλαζε τη φύση του ανθρώπου.

Υπάρχει έντονη δυσμορφία και ασχήμια κλασσικής ακαδημαϊκής σχολής τόσο σε εξωτερικό επίπεδο (ο μεγάλος κακός είναι γεμάτος μαύρα αντικείμενα, μη γεωμετρικά με μουντά χρώματα, κινείται στις σκιές και τα ζωντανά ρομπότ φαίνονται με αρκετή δυσμορφία, τερατουργία κλπ) όσο και στο εσωτερικό. Ο «μεγάλος» κακός δεν μπορεί να σκεφτεί πλέον μόνος του κι από τα συναισθήματα που γοητεύουν και κοινωνικοποιούν την ύπαρξη του μέσου ατόμου, όπως παλιά αντικείμενα με κάποιο συναισθηματικό υπόβαθρο.  Ένα γενναίο, λοιπόν, ερώτημα που τίθεται από τη σειρά είναι αν ανταλλάσσεται η ουσία του κοινωνικού ατόμου με μια ομαδοποιημένη άχαρη αθανασία, εις βάρος της αρμονικής φύσης (υπόστασης) του.

04 - Final Stand.mp4_snapshot_19.09

Θετικά: Καλογραμμένοι χαρακτήρες με παρελθόν που δένει πολύ καλά με το σενάριο και τα γεγονότα. Ανοιχτό σύμπαν και πάρα πολύ επεκτάσιμο. Πάρα πολλές ιδέες. Πολύ καλή δόμηση γεγονότων. Πρώτη φορά χρήση CGI

Αρνητικά: Πολύ ακριβή παραγωγή. Όλα τα γυρίσματα γίνονταν σε ένα τεράστιο εργοστάσιο, και αυτό φαινόταν. Στα γυρίσματα το χειμώνα είχε πάρα πολύ κρύο και το καλοκαίρι πάρα πολλή ζέστη, αν και αυτό είναι αρνητικό μόνο για τους ηθοποιούς, θα έλεγα

Σχετικό ή άσχετο σχόλιο: Άσχετο… Πόσα παιχνίδια έχουμε χάσει επειδή ζούμε εδώ που ζούμε και όχι στο γιούσα ή έστω στο Καναδά, έστω στον «Γαλλικό» Καναδά…

Εάν ήταν να το βαθμολογήσω θα έβαζα 5/5, γιατί ήταν πολύ μπροστά από την εποχή του.  Κάτι που έκαναν μετά και με άλλες σειρές τους, όπως το Babylon 5 που δείχνει ότι τίποτα δεν είναι τυχαίο. Α! και να μην ξεχάσω: POWER ON!

This slideshow requires JavaScript.

Διαβάστε ακόμα:

 

gif04

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s