Tamagotchi – Το πιο νοσταλγικό παιχνίδι της δεκαετίας των 90s

Το Tamagotchi είναι μια μικρή οβάλ σχήματος συσκευή ψηφιακού κατοικίδιου που δημιουργήθηκε από τους Akihiro Yokoi και Aki Maita. Η ονομασία του προέρχεται από την Ιαπωνική λέξη “Tamago” που σημαίνει αυγό λόγω του σχήματος της συσκευής και την Αγγλική λέξη “watch” που σημαίνει ρολόι λόγω του ότι θα είχε μέγεθος ενός ρολογιού χεριού. Στόχος του παιχνιδιού είναι η φροντίδα και περιποίηση ενός ψηφιακού κατοικίδιου καθώς μεγαλώνει και εξελίσσεται.

Η πρώτη Tamagotchi συσκευή, το P1 πρωτοκυκλοφόρησε το 1996 από την Bandai και αποτέλεσε μεγάλη επιτυχία από το ξεκίνημα της. Έμπνευση για τον Yokoi στην δημιουργία του παιχνιδιού, αποτέλεσε μια τηλεοπτική διαφήμιση στην οποία ένα αγόρι θέλει να πάρει την χελώνα του μαζί του στο ταξίδι που θα πάει, αλλά η μητέρα του τον μαλώνει και τον αναγκάζει να την αφήσει στο σπίτι. Έτσι ο Yokoi σκέφτηκε ότι θα ήταν καλό αν οι άνθρωποι μπορούσαν να μεταφέρουν τα κατοικίδια τους και να τα φροντίζουν όποτε χρειαστεί.

Ολόκληρες σειρές περίμεναν στα καταστήματα όταν πρωτοκυκλοφόρησε στη Νέα Υόρκη για να αγοράσουν τη συσκευή που τότε κόστιζε γύρω στα 17 δολάρια. Το Tamagotchi ανάδειξε για άλλη μια φορά την υψηλή δημιουργικότητα που διακατέχει τους Ιάπωνες στη δημιουργία παιχνιδιών και όχι μόνο.

Το παιχνίδι είναι απλό και σχεδιασμός του χαριτωμένος. Η συσκευή μπορεί να λειτουργήσει και σαν μπρελόκ προσφέροντας μεγαλύτερη ευκολία πρόσβασης. Οι 3 κύριοι πυλώνες στους οποίους στηρίχθηκε η ιδέα της δημιουργίας του παιχνιδιού ήταν η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών καθώς συνδέονται με το ψηφιακό κατοικίδιο τους, η παρουσίαση της φιλικής προσέγγισης των ηλεκτρονικών συσκευών και η εκμάθηση της τεχνολογίας από τη νεολαία.

Αρχικά το κατοικίδιο Tamagotchi είναι αυγό και αφού εκκολαφτεί, θα χρειαστεί φροντίδα για τις καθημερινές του ανάγκες όπως για να φάει, να παίξει, να κοιμηθεί και να χρησιμοποιήσει την τουαλέτα. Για κάθε μέρα που περνάει, το κατοικίδιο μεγαλώνει κατά ένα χρόνο. Καθώς μεγαλώνει, εξελίσσεται σε διάφορα στάδια. Χρειάζεται προσοχή και περιποίηση από τον παίκτη για να μην αρρωστήσει, φάει υπερβολικά, φύγει ή ακόμη και να πεθάνει το Tamagotchi. Κάποιες στιγμές ο παίκτης πρέπει να το τιμωρεί για να αποκτήσει την απαραίτητη πειθαρχεία. Ακόμη και όταν πάει για ύπνο το κατοικίδιο, ο παίκτης πρέπει να του σβήσει τα φώτα. Η συσκευή ειδοποιεί τον παίκτη ηχητικά κάθε φορά που χρειάζεται κάποια ανάγκη το κατοικίδιο. Στη συσκευή αναγράφεται η ηλικία, το βάρος, το επίπεδο πείνας, χαράς και πειθαρχίας του Tamagotchi. Ο παίκτης επιλέγει τι θα ταΐσει στο κατοικίδιο του μεταξύ των διαθέσιμων επιλογών.

Αν και αρχικά αποτέλεσε τεράστια εμπορική επιτυχία με την κυκλοφορία του, εντούτοις στα επόμενα χρόνια παράγοντες όπως η απαγόρευση στους μαθητές να φέρνουν τις συσκευές στα σχολεία, οι απόψεις των γονέων ότι αποτελούσε μια ενοχλητική συσκευή που δεν προσφέρει κάτι ουσιώδες στα παιδιά τους, το γεγονός ότι αποτελούσε χρονοβόρο παιχνίδι και ότι ο πρωταγωνιστής πέθαινε εύκολα, έφεραν μια πτωτική πορεία στις πωλήσεις του.

Εντούτοις συνέχισε να ασκεί μεγάλη επιρροή, καθώς αργότερα αρκετές διαδικτυακές σελίδες ενσωμάτωσαν πανομοιότυπα παιχνίδια με το Tamagotchi.

Το παιχνίδι ανανεώνεται συνεχώς από το 1996 που πρωτοκυκλοφόρησε και βγαίνουν συνεχώς νέα μοντέλα μέχρι και στις μέρες μας. Μέχρι στιγμής έχουν παραχθεί περισσότερα από 40 διαφορετικά μοντέλα, με διαφορετικά χαρακτηριστικά και κάποια με χρωματιστές οθόνες. Συνήθως υπάρχουν 3 κουμπιά στις συσκευές στο κάτω μέρος της. Μετά την πρώτη του εμφάνιση, προστέθηκαν νέα στοιχεία όπως αισθητήρες κίνησης και διαφορετικοί χαρακτήρες – πρωταγωνιστές. Κυκλοφόρησαν και κάποιες συλλεκτικές εκδόσεις σε περιορισμένο αριθμό.

Το 2004 κυκλοφόρησε έκδοση με δυνατότητα υπερύθρων κάτι που άλλαξε την πορεία του παιχνιδιού. Στα επόμενα χρόνια είχε δυνατότητα σύνδεσης με κινητό τηλέφωνο και δυνατότητα καταβολής χρηματικών ποσών. Το 2005 κυκλοφόρησε mini έκδοση του όπου αποτελεί το μικρότερο μέχρι στιγμής Tamagotchi. Ακολούθησαν συσκευές με νέους χαρακτήρες, περιεχόμενο, τοποθεσίες και gameplay. Άλλα στοιχεία που έφεραν οι νέες κυκλοφορίες ήταν η σύνδεση στο διαδίκτυο, η δυνατότητα ανατροφής περισσότερων του ενός κατοικίδιου και η διόρθωση κάποιων glitches που είχαν παρουσιαστεί.

Μεταγενέστερη έκδοση μέσω κάποιων αισθητήρων προκαλούσε τον χαρακτήρα να  ταξιδεύει στον κόσμο καθώς ο παίκτης περπατούσε. Η έκδοση του 2008 αποτέλεσε την πρώτη που είχε χρωματιστή LCD οθόνη. Οι επόμενες κυκλοφορίες φέρουν αντικείμενα και παιχνίδια διαθέσιμα για download και συνδέονται με φιγούρες «Gotchi» για μεγαλύτερη απόλαυση παιχνιδιού.

Η εφεύρεση απέφερε συνολικά περίπου 900 εκατομμύρια δολάρια από τα περισσότερα από 80 εκατομμύρια κομμάτια που έχουν πωληθεί παγκοσμίως. Το Tamagotchi έχει συμπεριληφθεί σε δυο ταινίες, διάφορα βιντεοπαιχνίδια της Nintendo και σε τρεις σειρές κινουμένων σχεδίων. Επίσης αρκετά προϊόντα όπως φανέλες, καπέλα και αρκουδάκια κυκλοφόρησαν χρησιμοποιώντας το όνομα του Tamagotchi.

Αν και πέρασαν είκοσι χρόνια από την εποχή που πρωτοκυκλοφόρησε και θεωρείτο  απαραίτητο αξεσουάρ της εποχής, εντούτοις η Bandai με τις νέες εκδόσεις και συσκευές που κυκλοφορεί μέχρι και τις μέρες μας, όπως τη μορφή του app για τις έξυπνες συσκευές, εξασφαλίζει το μέλλον του Tamagotchi.

gif03

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s